گروه شهری: تهران از ۲۳ مهر تا عید سعید غدیر میزبان برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی در بوستان‌ها و مساجد شهر می‌شود.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در تشریح ویژه برنامه‌های عید غدیر خم گفت: اجرای این برنامه‌ها از امروز 23مهر هم‌زمان با روز عرفه آغاز می‌شود و تا پنجشنبه 2آبان روز عید سعید غدیر خم ادامه می‌یابد. ایازی با اشاره به فضاسازی و محیط آرایی شهر تهران در دهه ولایت ادامه داد:

آذین بندی 44میدان اصلی از 22منطقه شهر تهران در شب عید غدیر خم اهتزار 22بالن در میادین با شعار یا امیرالمومنین علی علیه‌السلام، نورافشانی برج میلاد و برج آزادی و اکران طرح‌ها و جمله‌های فرهنگی در شهر به همت سازمان زیباسازی و اداره کل فرهنگی اجرا می‌شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری دعای روحبخش عرفه در 1200مسجد خبر داد و گفت:

به اهتمام مجریان جشنواره دعا و نیایش شمسه مراسم قرائت دعای روح بخش عرفه امروز ( نهم‌ذی‌الحجه) تحت عنوان عطر نیایش در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، مناطق 22گانه، پایانه‌های مسافربری و پیاده راه شهدا و میدان امام حسین برگزار می‌شود. همچنین220مسجد محوری شهر تهران به همراه 220بوستان پایتخت برگزار‌کننده جشن‌های مردمی دهه ولایت به‌شمار می‌روند. اجرای 110جشن در مدارس دخترانه، 110جشن در مدارس پسرانه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برگزاری جشن ولایت در ایستگاه‌های متروی تجریش، صادقیه، ولیعصر و امام خمینی، جشن عید تا عید در برج میلاد، جشن غدیر در بوستان حضرت ابراهیم و جشن‌های سراسری دهه ولایت در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ اهم این برنامه‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 235078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز